Auf Wiedersehen!! (avontuur nummer 2)

30 november 2015 - Panningen, Nederland

Hoi allemaal!!

Het is tijd voor avontuur nummer 2! Of misschien juist nummer 1. Dit was namelijk wat ik sowieso wilde doen, stap 1 om de wachttijd voor de coschappen op te vullen. Of nouja opvullen, ik heb zelf bewust gekozen voor april!! Omdat ik tijdelijk van mijn allerliefste hobby mijn werk wilde maken: SKIËN!! Dit moest toch echt gebeuren, sorry mam.

Maar dit kon pas vanaf december... Dus nog wat tijd om op te vullen. Ik had nog kunnen gaan werken, ervaring opdoen in het ziekenhuis enz. Niet aan mij besteed, werken kan ik nog heel mn leven. Het werd backpacken in Zuidoost-Azië samen met Jill :). Het begon met ik kan wel 6 weken.. zo heb ik nog wat tijd tussen backpacken en Oostenrijk. Uiteindelijk besloten dat 2 kleine maandjes ook wel konden. Waardoor er 3 weken in Nederland tussen de avonturen overbleven. Dit was tijd genoeg om alle laatste dingen (gedoe met verzekeringen) te regelen voor Oostenrijk. Maar toch wel kort .. alweer afscheid nemen van mijn lieve vriendinnetjes en familie.

Maar... van een saai leven is in ieder geval geen sprake dit half jaar.

Vanavond vertrek ik dan vanuit Utrecht met een bus vol ski- en snowboardfanaten richting de sneeuw in Oostenrijk. Allemaal onderweg naar Kaprun waar we eerst een 11-daagse opleiding zullen volgen om vervolgens onze Anwärter te halen. De cursus bestaat uit een theorie- en praktijkdeel. Voor het theoriedeel moet ik dus mijn hersenen even van de non-actief staat afhalen ;p. Het praktijk deel bestaat uit: lesgeven, voorskiën en je eigen kwaliteiten in korte bochten skiën. Ik ben benieuwd!! Tijdens de introdag merkte ik al dat een goede (overdreven) duidelijke pizza punt voorskiën heel erg wennen is. Dat wordt spierpijnnn de eerste dagen.

Na de opleiding zal ik me verplaatsen naar de besneeuwde bergen van en rondom Königsleiten (als ik slaag uiteraard). Want hier heb ik namelijk al een contract bij een skischool : http://www.schischule-koenigsleiten.at/. Hier zal ik ook verblijven in een skilerarenhuis, dus aan gezelligheid geen gebrek denk ik zo :).

Ook is alles uiteraard in het Duits. Ik ga er vanuit dat dit vanzelf goed komt. Misschien kom ik nog wel met een Oostenrijks accent terug. En hopelijk is mijn Duits enorm vooruit gegaan na 3,5 maand.

Enn.. hopelijk kan ik straks megaaa goed skiën?!

Voor iedereen die nog van plan is om te gaan skiën in Oostenrijk en geen bestemming heeft! KOM naar Königsleiten (of Gerlos); onderdeel van het Zillertal Arena.

Tot zover mijn 'ik ga (weer) weg verhaaltje'. Ik zal jullie zo proberen op de hoogte te houden van al mijn sneeuwavonturen....: mijn leraar avonturen (hopelijk verlies ik geen kind, (altijd blijven tellen :o)), nieuwe vriendschappen die zullen ontstaan, mijn eigen skiavonturen en uiteraard après-ski avonturen.

Auf Wiedersehen!

X Manon

1. Ilona Reinders:
    30 november 2015
    Ja, we gaan je zo meteen weer uitzwaaien. Ik zal je missen maar ik gun je een fantastisch avontuur in Oostenrijk!!! En natuurlijk komen we een keer kijken hoe Frau Manon met de kindertjes de berg afkomt
  2. Rob Revet:
    1 december 2015
    fantastisch, veel plezier, zou leuk zijn om ook naar koningsleiten te komen, wie weet. skien jullie in kaprun op de gletscher? Daar ben ik ook vaker geweest. Wens je veel sneeuw toe deze winter.
  3. Véronne:
    1 december 2015
    Geen kind verliezen nee, is voor het kind ook niet zo leuk ;). Wat heb je het toch weer zwaar poehpoehhh