Eerste lesweek overleefd!!

30 december 2015

Servus!!

Zo de eerste lesweek zit erop!! Het begon allemaal op ons oo zo mooie kinderland met niet al te veel sneeuw.. het was roeien met die riemen die we hadden. De nog ergens opgeslagen sneeuw was er naar toe gebracht en taadaa : kinderland. Maarja dit was nog maar een klein stukje van wat normaal tot onze beschikking zou staan.

We begonnen met alle nieuwe meiden op kinderland, en de groepen werden een beetje onder elkaar verdeeld. Met 8 leraren en nog geen 30 kinderen was er in ieder geval geen tekort aan leraren. Ook is in de eerste week van de kerstvakantie ongeveer 90% Nederlander wat hier rond loopt, dus alleen Nederlandse kindjes. Ik kreeg een groep met kinderen van 5 jaar en ouder, dus niet de aller kleinste. Na wat gewissel van de kinderen tussen de groepjes had ik samen met Anouk uiteindelijk 7 kids. De kinderen kunnen ook samen met ons lunchen. Dit waren er niet zo veel, maar alsnog een hele onderneming. En wat kunnen sommige kinderen kletsen, ja uhu.. ja . oh echt... zeggen we dan vooral; 1 omdat we de samenhang van het verhaal missen ,2 omdat het voor ons toch ook een beetje pauze is ;p.

En er komen ook heerlijke opmerkingen uit. Zo kwam de eerste dag een moeder even meekijken hoe dat ging die mittagsbetreuung, deze mama at ook gewoon een bordje friet. Een ander jongetje: waarom eet u friet, moeders eten toch alleen maar salade, haha..

Maar de eerste week dus overleeft. Zelfs niet de hele week op kinderland gestaan, maar ook een stapje verder: Märchenwald. Nieuwe uitdaging: de sleeplift...

.. helpen instappen, BLIJVEN STAAN!!! NIET ZITTEN!! ennn er valt er weer een uit...

Ik had een zwak voor de schattige tweeling in mijn groepje en aller schattigste meisje in der roze broekpak, blonde haartjes, grote witte helm met mega skibril en heerlijk kinderstemmetje waarmee ze je de oren van je hoofd kon kletsen.

Ik mag zeggen dat het uiteindelijk een zeer succesvolle eerste week was.

Ik zal trouwens nog eens laten weten hoe mijn dag er gemiddeld uit ziet:

8.00uur uit bed, omkleden, ontbijten enz.

9.00uur meeting met chef en alle collega's

10.00uur begint de les tot 12.00uur

12.00uur middagpauze. Dan kunnen de kinderen die willen, mee-eten. Dit is een hele onderneming op zichzelf. Naar het hotel lopen, helmen af, jassen uit, aan tafel zitten, eten (helpen met snijden), alle kinderen ondertussen een beetje in de gaten houden (spelen met eten, te weinig eten, te veel drinken enz), met alle kinderen naar de wc, alle kleren weer aan en terug naar de piste. Pauze voltooid!!

13.30uur  begint de les weer, tot 15.30uur. Kinderen afleveren aan de ouders.

Vervolgens afmelden bij chef -> biertje doen in de Sportlerkeller.

Rond uurtje of 17u terug naar onze bunker (ons huis), koken? Tosti? pasta? of pizza?? Na het eten op naar de après-ski: de Schirm. Hier is het sinds de vakantie volle bak, op alle tafels staan mensen en de bar staat vol rond 18u. Gezelligheid op z'n best!! Daar blijven hangen tot uurtje of half 10. Op naar huis, chillen of omkleden en verder feesten in de Kings. En zo iedere dag! Toppie!!

Zaterdag is dan mijn vrije dag van de week, oftewel weekend. Een heeeel kort weekend, zeker afgelopen zaterdag met enige hoofdpijn van de avond er voor (1e kerstdag). En het skiën ging voor geen meter.. doei weekend.

Zondag: hallo nieuwe werkweek. Wel een korte! Toch weer op kinderland. Een nog grotere uitdaging want weer 1/3 van de de mini piste is verloren gegaan in de zon. Nieuwe kinders, waaronder veel Duitsers. Maar gelukkig heb ik hier (vind ik zelf) geen moeite mee. Mijn favorieten zijn m'n Duitse meiden geworden. Vandaag al de wedstrijd gehouden en morgen nog 1 dagje lesgeven.. en weer een week voorbij. Een week met iets meer struggles; kleiner kinderland, 1 huilkind, 8 kinderen in mn uppie in de sleeplift proberen te krijgen en te houden.. en dan moeten ze nog blijven staan als ze uit de sleeplift gaan, wachten op mij (en er niet al vandoor gaan), etc. Maar... ik heb ze uiteindelijke allemaal toch een pizzapunt geleerd, beetje bochtjes maken en morgen blijven ze hopelijk allemaal staan in de sleeplift! Taak (bijna) voltooid dus :).

Zo sorry voor het lange verhaal, maar nu hebben jullie een beetje een idee van mijn leven de laatste 2 weken en de komende nog 2,5 maand. Als er nog wat leuks gebeurd, horen jullie het.

Zoals een jongetje die zei : die man daar aan de muur is dood volgens mij, die ziet er niet meer zo fris uit. Voor de achtergrond informatie: Jezus hing aan de muur, haha.. Dit is natuurlijk het heerlijke van kinderen. Zo heb ik ook een heel gesprek gehad met een 8 jarig Duits jongetje gehad over FIFA op de playstation, met weinig verstand van (Duitse)voetbal en FIFA kon ik communiceren en die jongen vond het heerlijk om zijn verhaal te doen. Wel was ik jaloers met die 18 cadeautjes die hij tijdens kerst had gekregen. Nee grapje, nog een keer bedankt voor de cadeautjes en ik hoop dat je ook (toch) blij bent met ons cadeautje.

En nu stop ik echt!

Tschüss!!

Fijne jaarwisseling.

Frohes neues Jahr.

1. Ilona Reinders:
    Ha meisje,

Leuk verhaal en helemaal niet te lang hoor! Het is leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. We appen wel veel maar zoveel wist ik nog niet over je ervaringen van de eerste skiweek. Ik zie het helemaal voor me. Jij over die piste rennend op je skischoenen en die kids oprapen......en dan ook nog blijven lachen natuurlijk. Want dat zal je ook wel geleerd hebben tijdens de opleiding. Immer freundlich bleiben ;) ...
    Je zult wel al de nodige zweetdruppeltjes hebben voelen lopen.

Misschien mag je binnenkort een niet-beginnersklasje les gaan geven. Dan kunnen ze waarschijnlijk zelf in de sleeplift. Dat scheelt dan weer. We hebben er altijd genoeg zien uitvallen en dat is dan zo zielig. Ik ben zelf ook altijd blij als ik weer boven ben. Alleen die sleeplift bij ons 'heksenpad' kan ik wel aan.

Maar tijdens je vrije uurtjes kom je volledige aan de verdiende ontspanning toe. Iedere dag feesten, wat zal dat wennen worden als je weer thuiskomt ;)

De middagpauze lijkt me ook erg ontspannend. Haha, niet dus. Zitten jullie ook met alle kids in een aparte ruimte? Dan zal je wel oordopjes nodig hebben.....

Veel plezier nog daar en een supergezellig oud en nieuw!! Als het dan ook nog gaat sneeuwen kan het helemaal niet meer stuk. Wij gaan het vanavond gezellig vieren met Peter en Christine.

En wat jullie cadeautje betreft, dat wordt vandaag opgehangen als het goed is. Is mooi! Thanx!
    Ennuh, graag gedaan! Veel leesplezier (als je daar nog tijd voor overhoudt tussen alle biertjes door).

XXX mama
  2. Papa:
    31 december 2015
    mooi verhaal, zie zo alles voor mij hoe het in werkelijkheid gebeurd en dan zie ik jullie voor me in de ski klas toen jullie zo oud waren als de kinderen die jullie nu hebben.
  3. Peter em Jeanne:
    31 december 2015
    idd leuk verhaal. Vooral over dat eten.Nadine,Elles en Bram aten ook altijd 's middags mee.
    Verder einen goije rutsch en een goed nieuwjaar .
  4. Truus:
    2 januari 2016
    Leuk verhaal.
    Gelukkig nieuwjaar nog veel sneeuw